Настолни игри учат на доброволчество
Учим и играем заедно с малките ни приятели от 39. училище
„Играта е отговорът на въпроса как се появява нещо ново“, казва известният психолог на развитието Пиаже. Така че всеки път, когато децата рита топка, държат четка за рисуване или чоплят земята в търсене на буболечки, вместо да им напомняме да внимават, нека ги оставим да играят.
Във въображаемия свят на игрите има една много специална форма на игра: настолните игри. Когато се събираме около масата, за да хвърлим заровете и местим фигурките по дъската за игра, ние не просто прекарваме времето си приятно, а и изграждаме взаимоотношения, преодоляваме различията между поколенията, създаваме нови спомени и подобряваме здравето си.
Скрабъл, дама или “Не се сърди, човече!” - независимо дали става въпрос за състезателна и стратегическа игра или пъзел, настолните игри имат уникалната способност да събират хората и да ни учат на житейски умения. Не е изненадващо, че настолните игри са и мощен инструмент за сприятеляване с други училища. Беше така вълнуващо да видим нашите осмокласници отдадени на играта. Като част от инициатива за обучение в служба в полза на обществото, нашите ученици от осми клас се впуснаха в проект, посветен на играта, съчетаващ творчество, работа в екип и радост от ученето.
Като част от програмата с над 20-годишна история за обучение в служба в полза на обществото на катедрата по английски език, ръководена от Румяна Иванова, учениците на колежа изработиха свои настолни игри, които споделиха с по-малки свои приятели от 39. училище в ж.к. Младост-2". Целта на тази инициатива, която се организира всяка година, е да запознае учениците от колежа със служенето на общността и доброволчеството и да ги вдъхнови да участват в подобни проекти по време на академичния си път. Работейки в партньорство с ученици от 1-4 клас, осмокласниците подготвиха работни листове за игри и разработиха персонализирани настолни игри, за да помогнат на по-малките играчи да подобрят уменията си по английски език. Така игрите бяха не само забавни, но и полезни в ролята си на средство за преподаване на нова лексика и основни структури на изречения по увлекателен начин. Успоредно с творческия процес, учениците адаптираха ефективни методи за преподаване на английски език и стратегии за учене.
Осмокласниците работиха за изграждането на игрални табла и фигури в нашата SCIFI (мейкър спейс) лаборатория - среда, която насърчава работата в екип и творчеството.
Кулминацията на проекта и най-забавното събитие се проведе на 9 май, когато по-малките ученици ни посетиха на място в колежа, където имаха възможност да изпробват игрите в компанията на колежаните, които ги измислиха и направиха. Следваща спирка за игрите са класните стаи на 39-то училище. Малки или големи - всички обичаме да играем и учим най-лесно в играта!
Отключете следващото ниво в играта, наречена учене през целия живот, с нашата цветна галерия.