Обучение в полза на обществото за осмокласници 2024

Съвместно с 39-о ОУ

Вече двадесет години Катедрата по английски език в 8. клас организира и провежда годишната програма за обучение в полза на обществото през пролетта на всяка учебна година. Начало на програмата дава г-жа Румяна Иванова, ръководител на Катедрата, 2005 г. и оттогава тя е важна част от учебната програма на осмокласниците. Целта е те да се запознаят с идеята за служба в полза на обществото и тя да ги вдъхнови да участват в подобни проекти по време на обучението си в колежа. Програмата се организира съвместно с учениците и преподавателите в 1-4 клас на 39-о училище в Младост 2.

В рамките на програмата осмокласниците от колежа работят заедно с ученици от началното училище за постигането на обща цел. От осмокласниците се очаква да подготвят работни листове за настолни игри, да направят самите игри, които в последствие да подарят на учениците от местното начално училище. В процеса осмокласниците изучават методите за преподаване на английски език и ги анализират, за да определят ползите от тях. Това им помага в работата с по-малките ученици, за които те са един вид по-големи приятели или ментори. Така осмокласниците са мотивирани да развиват уменията си по английски език и се учат да ценят плодовете на труда си. Учениците от началното училище също подобряват своя английски и получават настолна игра като подарък.

Важна част от програмата е възможността нашите ученици да работят по проектните работи в нашия мейкър спейс, лабораторията SCIFI. Учениците работят по групи върху дъските, фигурките и каквито други елементи са необходими за техните настолни игри. Това е нов опит за нашите ученици, който смятаме за ценен за развиване на уменията им за работа в екип и за качеството на игрите, които правят заедно.

Междувременно осмокласниците на три пъти посещават приятелите си от 39-о училище и ги въвличат в дейности под форма на игра, за да научат нови думи на английски и основни умения за съставяне на изречения. Кулминационната дейност на програмата се състоя на 10 май, когато по-малките ни партньори ни гостуват в колежа, за да се запознаят с готовите игри и да поиграят на тях заедно с приятелите си от 8. клас.

Споделеното в дневниците на осмокласниците говори за това колко полезна и смислена е програмата. Повечето от тях заявяват, че по време на програмата са научили много за работата с партньори и за доброто организиране на времето си.